Zbog velikog pritiska na dionicu Zagreb – Karlovac, u oba smjera, do kraja godine otvara se natječaj za izgradnju trećeg traka na tom dijelu autoceste A1. Protekli vikend na hrvatskim autocestama prošlo je više od milijun vozila. Velika većina njih priključila se u promet na Lučkom.   

– Vozači znaju da se iz smjera istoka, odnosno zapada na autocestu Zagreb – Karlovac spaja autocesta A3 iz smjera Slavonije u oba smjera, autocesta A4 i odnedavno autocesta A11. Osam prometnih trake ide u dvije prometne trake i nažalost gužve su neizbježne, istaknuo je direktor Sektora za promet Hrvatskih autocesta Hrvoje Ordulj za HRT

– Ljudi obično imaju dojam da naplata usporava promet, no ovdje čak niti naplata ne igra ulogu – zaključuje.

Promet na autocestama u ljetnim mjesecima u odnosu na promet u ostatku godine veći je do 60 posto. 

– Prometnica je građena 1972. i bila je dimenzionirana za tadašnji obujam prometa, no danas je situacija drugačija. Svjedoci smo da i mimo turističkih vikenda, samo zbog prometa hrvatskih vozila, kojih je registrirano oko 2,5 milijuna, ta prometnica jednostavno nema dovoljno kapaciteta za fluidni tijek prometa – naglašava stalni sudski vještak za promet Krunoslav Ormuž.

Zbog toga će Hrvatske autoceste do kraja ove godine objaviti natječaj za izgradnju trećeg traka autoceste od Zagreba do Karlovca.

Vrijednost projekta oko 200 mil. eura

– Projekt trećeg traka do Karlovca planira se završiti negdje do 2028. Vrijednost projekta je oko 200 milijuna eura, njime su predviđeni treći trak, novi zaustavni trak i tri nova čvora na autocesti od Zagreba do Karlovca – rekao je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković

Potom slijedi druga faza projekta od Karlovca do Bosiljeva za koje se trenutačno izrađuju idejni projekti.

– Morate imat na umu da Hrvatska ima otprilike 1350 km autocesta, od kojih su kritične dionica Zagreb – Bosiljevo i obilaznica oko Zagreba, ukupno možda 110 km i mislim da sve trenutačne kapacitete treba posvetiti da se omogući bolji i fluidniji promet na tim prometnicama – smatra prometni stručnjak Ormuž.

Sljedeći tjedan nakon postupka javnog savjetovanja trebao bi biti objavljen i natječaj za izgradnju poddionice Jankomir – Lučko duge 4,5 km.

(hrt.hr)