IVAN MEĐIMOREC I GORAN MIOLJEVIĆ VIŠE OD 20 GODINA POMAŽU GRAĐANIMA NA BROJU 112: Kad je najgore, njihova staloženost pomaže drugima u spašavanju ljudskih života

„Halo, 112“, prve su riječi s kojima naši sugovornici započinju kada se jave na nečiji poziv u pomoć. Ivan Međimorec, Goran Mioljević i Domagoj Nemet djelatnici su Županijskog centra 112 Virovitica i svoj su život posvetili pomaganju ljudima u najgorim životnim situacijama. Prometne nesreće, ubojstva, požari, padovi ili srčani udari, situacije su u kojima njihova staloženost i prisebnost može spasiti živote. Ivan Međimorec i Goran Mioljević ovim se poslom bave više od 20 godina i kako kažu, ništa ih više ne može iznenaditi i dočekati nespremne.

– Prošli smo sve i svašta, tako da smo spremni na svaku situaciju i uvijek trezvenije razmišljamo od ljudi koji nas zovu i kojima se dogodi nešto loše – objašnjava nam svoj odnos prema ovom zahtjevnom poslu Ivan Međimorec, voditelj dežurne smjene.

SVAKI SLUČAJ OSTAVLJA TRAG

Iako su se već navikli i posao im je postao rutina, ipak ne ostaju ravnodušni na slučajeve s kojima se svakoga dana nose.

– Svaki slučaj ostavlja trag, pamtimo ih sve, posebice one teške poput ubojstava, ali snalazimo se i pomažemo jedni drugima – govori nam Ivan M.

Centar ima deset stalno zaposlenih djelatnika, a pojačani su i mladima koji su na stručnom osposobljavanju. Jedan od njih je i Domagoj Nemet koji se timu pridružio prije dva mjeseca. Kako kaže, ovim se poslom odlučio baviti iz želje za pomaganjem ljudima. Najteže mu je kad ozlijeđeni sam zove pomoć, a njegov prvi poziv urezao mu se u pamćenje.

– Prvi poziv bio mi je smrtni slučaj. Iako znaš da će to biti dio posla, to je situacija na koju se jednostavno ne možeš pripremiti. Preostaje nam da izrazimo sućut i uputimo pozivatelja da pozove mrtvozornika – opisuje nam Domagoj Nemet svoje prvo iskustvo na ovom poslu.

Naši sugovornici ističu kako su emocije uvijek prisutne, no želja za pomaganjem ljudima ipak je veća.

Lažnih poziva sve manje

Iako su tu kako bi pomogli u najtežim situacijama, susreću se i s tzv. lažnim pozivima.
– Najčešće ih biraju djeca. No, broj takvih poziva se smanjio pa ih sada imamo jedan, eventualno dva u mjesecu – govori nam Goran Mioljević, dodajući kako su ljudi shvatili važnost broja 112. Djelatnici Županijskog centra 112 ističu i da žurni broj ponekad biraju najmlađi prilikom igranja na mobitelu te ga pritisnu slučajno. (www.icv.hr, ml)