CRNA KORIJA Mještani ogorčeni, predlažu spuštanje ograničenja na 50 km/h, policija i struka govore drugačije

Jedna od crnih točaka prometa na našoj županiji je svakako dionica državne ceste D-2 u Koriji. Samo posljednjeg tjedna u dva dana ondje su se dogodile čak dvije prometne nesreće u kojima su četiri osobe ozlijeđene. Tri osobe, dva vozača i suvozač, ozlijeđeni su prošlog utorka u nesreći kojoj je kumovala brzina i alkohol.

Naime, alkoholizirani vozač (52) naletio je na automobil kojim je upravljao vozač (39), a koji je u tom trenutku pokušavao skrenuti na putni most. Druga se nesreća dogodila nedaleko od pješačkog prijelaza, kada je dan poslije, u srijedu, vozač šlepera također zbog neprilagođene brzine udario nemarnog biciklista koji je u tom trenutku vozio bez uključenih svjetala i reflektirajućeg prsluka. Samom srećom biciklist je prošao bez težih ozljeda.

Brzina se nameće kao glavni problem ove dionice u Koriji. Policija u redovnim kontrolama zaustavlja vozače koji voze daleko iznad dozvoljenih 70 km/h. Tako su ove subote uređajem za mjerenje brzine „uslikali“ vozača osobnog automobila austrijskih registarskih oznaka kako u gluho doba noći, oko 1:56 sati, kroz Koriju vozi 172 km/h. Riječ je o samo jednom u nizu „rekordera“ koji cestu u Koriji vide kao trkaću stazu.

MJEŠTANI NA RUBU ŽIVACA

Upravo je taj nemar i nekultura vozača koji bezglavo jure cestom, koji se natječu u gluho doba noći tko će brže projuriti kroz naselje, koji nemaju strpljenja pričekati da ljudi skrenu u vlastita dvorišta, doveo strpljenje mještana Korije na sam rub izdržljivosti. Kako kažu, nagledali su se svega i smatraju da je krajnje vrijeme da se nešto po tom pitanju poduzme, a kao jedno od rješenja predlažu spuštanje brzine na 50 km/h, postavljanje usporivača prometa i kamera za brzinu.

– Apeliram nadležne osobe iz Hrvatskih cesta, policije te Grada Virovitice da poduzmu konkretne korake jer i sam sa strahom, uz upaljen žmigavac stotinu metara prije kuće i gledanjem u retrovizor, skrećem u dvorište. Koliko puta su mi takvi nesavjesni vozači, vozeći se uz zadnji dio mog vozila, blicali te trubili uz pomisao „ma skreni više“. Mjesto gdje se dogodila prometna je taman na dionici gdje je ograničenje 70 km/h gdje dolaskom iz smjera Virovitice ili odlaskom prema gradu, mnogi vozači započinju radnju pretjecanja koja je iznimno opasna, a od nadvožnjaka pa sve do ulaza u Koriju, gdje je nepregledna uzbrdica, voze se daleko iznad ograničenja – poručuje Leo Škrinjarić, jedan od stanovnika Korije kojeg, kao i druge stanovnike, nekultura vozača zabrinjava.

JE LI SPUŠTANJE OGRANIČENJA NA 50 KM/H RJEŠENJE?

No, iz Policijske uprave virovitičko-podravske poručuju kako je nemoguće na toj dionici ograničenje spustiti na 50 km/h jer je riječ o državnoj cesti.

– Moramo to gledati iz šireg konteksta, cilj je napraviti protočnost prometa. Na mjestima gdje su zone škola i kritične lokacije, gdje su intenzivni pješački prijelazi, gdje su kuće iz cestu i gdje je to stvarno centar naselja, tamo se vodi računa da se brzina kretanja smanji na 50 km/h. Nažalost, ovo je ravna, široka cesta, s putnim bankinama, putnim mostovima i nogostupom pa iz svega proizlazi da je 70 km/h primjereno ograničenje za te uvjete – objašnjava Miroslav Lalić, voditelj Odsjeka za sigurnost cestovnog prometa u Policijskoj upravi Virovitica, dodavši kako inženjeri Hrvatskih cesta projektiraju prometnice, procjenjuju te situacije i tako određuju brzine kretanja na određenim dijelovima prometnica.

Kako kaže, naletni radar koji je postavljen u blizini škole, parka i autobusne stanice u teoriji bi trebao biti dovoljan da uspori promet.
– On reagira na 71 km/h i ondje je postavljen da bi se s nekakvih ekstremnih brzina smanjila u nekakve okvire mogućeg – govori Lalić ističući kako naletni radar osigurava prijelaz pješaka s jedne na drugo autobusno stajalište i prijelaz djece koji tamo iz parka i škole prelaze s jedne na drugu stranu ceste. – Svi stručnjaci će vam potvrditi da su apsolutno protiv postavljanja drugačijih i dodatnih usporivača prometa na državnim cestama – govori D. Lalić, a kao razlog navodi „gušenje“ prometa.

KULTURA VOZAČA NAJVAŽNIJA

– Ono što bi pomoglo smanjiti stradanja biciklista je izgradnja kvalitetnih nogostupa i biciklističkih staza kako bi se pješaci i biciklisti odvojili od prometa cestom – predlaže D. Lalić.

Kao možda jedino rješenje nameće se češća kontrola brzine na toj dionici. – Na tom dijelu dosta često postavljamo uređaje za mjerenje brzine, kako u Koriji, tako i u Čemernici. Pojačat ćemo nadzor brzine u Koriji, to možemo napraviti, jer su svi ostali elementi ceste primjereni toj dionici – govori Lalić dodavši kako im cilj nije „dijeliti“ kazne već pokušati educirati i utjecati na vozače.

– Putem medija ističemo problem velikih brzina i ukazujemo na kazne koje su predviđene za taj prekršaj. Čim je veća brzina, posljedice u prometnim nesrećama su teže – apelira M. Lalić na vozače.

Čini se kako za problem divljanja vozača kroz Koriju i dalje nema konkretnog rješenja. Ako im stradanja i pogibije drugih vozača nisu dovoljan poticaj, hoće li učinka imati pojačano kažnjavanje? Jedno je sigurno, kultura vožnje na našim prometnicama sramotno je loša. (www.icv.hr, ml; foto: M.Lovrenc, Ž. Đaković)