Još jedna lažna nagradna igra putem društvenih mreža našla je svoju žrtvu. PU virovitičko-podravska je jučer (srijeda) zaprimila kaznenu prijavu koju je podnijela 23-godišnja djevojka, a koju je nasamario nepoznati vlasnik profila na društvenim mrežama.

Neslužbeno doznajemo da je riječ o lažnom profilu vezanom uz trgovački lanac Lidl, na koji su već nasjeli mnogi u Hrvatskoj, a o čemu se oglasio i sam trgovački lanac. Lažni profil nudio je nagradnu igru u kojoj su potrošači mogli dobiti 35 bonova u vrijednosti od 1000 kuna, a zauzvrat su trebali poslati osobne podatke.

To je učinila i 23-godišnjakinja, koja je 15. studenog lažnom profilu poslala svoju fotografiju na kojoj drži osobnu iskaznicu, zajedno sa fotografijom osobne iskaznice. No poslala je i ostalo, što su tražili: svoju adresu i broj za kontakt.

Istog dana, “pravi Lidl” je na svom službenom profilu na društvenoj mreži upozorio kupce na lažnu nagradnu igru i pozvao ih na oprez.

–  Poštovani kupci, ponovno vas upozoravamo na LAŽNU STRANICU trgovine Lidl – Lidl HR, putem koje komuniciraju nagradnu igru, te traže vaše osobne podatke. Upozoravamo vas kako je ovo JEDINA službena stranica Lidla, stoga svoje osobne podatke i fotografije nemojte dijeliti! Kako bi osigurali svoju vjerodostojnost i zaštitili vas od prijevara, lažna stranica je ponovno prijavljena – navode u svojoj objavi na Facebook stranici Lidl Hrvatska.

Nesretna natjecateljica zato je, čim je vidjela pravu objavu, osobno prijavila policiji nepoznatu osobu, vlasnika profila, koji je u samo nekoliko dana uspio nasamariti više od 21.000 ljudi koji su nasjeli na mamac.

https://www.facebook.com/lidlhrvatska/posts/2184832131551370

Budući da se ove vrste prevare jako teško otkrivaju, jer društvene mreže ne odaju podatke o korisnicima, a vlasnici profila iznenadno “ispare” kada se otkrije da imaju lažne profile, ostaje na korisnicima da budu pametniji kada se odlučuju javiti na nagradne igre putem društvenih mreža.

Policija je još jednom apelirala na građane da dobro zaštite svoje osobne podatke, da ne daju bilo kome osobne dokumente na uvid ili preslik i da dobro promisle zašto bi netko trebao neki od njihovih dokumenata.

Potaknuti građanima koji su se “opekli” vlastitim primjerom, policija je u svom službenom priopćenju pozvala građane i da ne pristaju na prijedloge osoba koje od njih traže da osobno sklope pretplatnički ugovor, samo radi mobitela, a kojeg će drugi kupiti od njih. Nažalost, nakon ugovora ostanu i bez mobitela, i bez novca, s dugovima – računima za pretplatu koje su sami dogovorili. (www.icv.hr)