Kako bi se riješio glavni problem stalnog velikog broja prometnih nesreća te povećali zastarjeli standardi sigurnostu u prometu, koji nisu mijenjani od 2009. godine, Europska unija priprema velike i važne promjene. Europsko vijeće za sigurnost prometa traži da se značajne promjene uvedu već 2020. godine. Naime, Odbor za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta prihvatio je Prijedlog Uredbe Europskog parlamenta i Vijeća o zahtjevima za homologaciju za motorna vozila i njihove prikolice te za sustave, sastavne dijelove i zasebne tehničke jedinice namijenjene za takva vozila, u pogledu njihove opće sigurnosti te zaštite osoba u vozilima i nezaštićenih sudionika u cestovnom prometu.
Prema Uredbi sva motorna vozila trebala bi se opremiti inteligentnim sustavom za pomoć pri kontroli brzine, sustavom za olakšavanje ugradnje uređaja za blokadu u slučaju vožnje pod utjecajem alkohola, sustavom za praćenje budnosti i pozornosti vozača, naprednim sustavom za prepoznavanje odvraćanja pozornosti vozača, signalom za zaustavljanje u nuždi i sustavom za detekciju pri vožnji unatrag. Ti inteligenti sustavi imaju velik potencijal da znatno smanje broj smrtnih slučajeva, no određeni sustavi u vozilu, kao što su sustav za zadržavanje u prometnoj traci i inteligentni sustav za pomoć pri kontroli brzine, oslanjaju se na dobro održavanu cestovnu infrastrukturu (cestovne oznake, prometni znakovi i kamere).
Usvajanje Uredbe donosi i uvođenje uređaja za snimanje podataka o događaju (nesreći) na kojima se pohranjuje niz ključnih podataka o vozilu u kratkom vremenskom okviru prije, tijekom i nakon događaja koji je pokretač (primjerice, aktiviranje zračnog jastuka). Smatraju da će uvoženje “crnih kutija” u vozila biti važan korak prema dobivanju točnijih, detaljnih podataka o nesrećama. (www.icv.hr, žđl, eur-lex.europa.eu)