Nakon uspostave strateškog partnerstva s talijanskim proizvođačem čajeva Evertonom, Spider grupa proživljava nezapamćenu ekspanziju, godinu će završiti s rekordnim prihodima, u planu je niz investicija, ugovori s europskim trgovačkim lancima množe se, a u novom proizvodnom pogonu vrijednom 28 milijuna kuna otkad su 2019. uključene proizvodne linije za opremanje čaja radi se u tri smjene, piše Lider.

– Ove smo godine uveli još tri proizvodne linije, svaka je vrijedila blizu milijun eura. Zaposlili smo nove ljude, sad nam opet nedostaje skladišta. Iduće godine trebali bismo investirati 6,3 milijuna eura u gradnju pogona, skladišta i nabavu novih linija – izvještava nas predsjednik Uprave Spider grupe Denis Nemčević dok okruženi priznanjima i samovarima sjedimo u dvorani za sastanke u prepoznatljivoj blijedozelenoj Spiderovoj zgradi, udaljenoj nekoliko minuta vožnje od glavnog trga u Pitomači.

Prekrasan miris ljekovita bilja probija se iz skladišta dok raspoloženi vlasnik pojašnjava velike prilike koje su pred njima. Veliki trgovački lanci Europe spremni su im dati onoliko projekata koliko su spremni rasti. U posljednjih 31 godinu koliko postoje samo to su i radili – rasli. Svaka investicija munjevito ubrzava taj proces. Nakon ulaganja iduće godine, broj proizvedenih filtar-vrećica čaja s oko 674 milijuna porast će na skoro 1,2 milijarde na godinu, a njihov će se tim, koji sada ima 202 zaposlena, proširiti za još tridesetak ljudi.

Spider grupa proizvodi privatne robne marke čaja za neke od vodećih trgovačkih lanaca kao što su Lidl, Hofer, Aldi, Coop i Eurospin. No, počeci te tvrtke koja bi godinu trebala završiti s prihodom od 91 milijun kuna (prošle je uprihodila 75,7 milijuna) bili su skromni. Hrvatski izvoznički san koji sada žive plasirajući polovinu proizvedene robe na strana tržišta započeo je osnivanjem tvrtke u blagovaonici obiteljskog stana. Dok mu pogled povremeno luta do mobitela gdje se nečujno nižu propušteni pozivi, mladi poduzetnik s entuzijazmom priča kako je njegova majka Jasna Nemčević 1990. osnovala tvrtku za trgovinu na veliko i malo te kako joj je obiteljski prijatelj pomalo proročanski nadjenuo ime Jan Spider igrajući se njezinim inicijalima i idejom da je ona mali pauk koji tek mora stvoriti mrežu klijenata i širiti se po svijetu. Šest godina kasnije, napustivši duhansku tvrtku u kojoj je dotad radio, supruginu biznisu pridružio se magistar poljoprivrede Nikola Nemčević te unijevši ljekovito bilje odredio tvrtkinu budućnost.

– Počeli smo kao mala stanica za otkup bilja. Sjećam se tog prvog dana, imao sam 11 godina kada smo sa strepnjom čekali hoće li netko doći. Nakon nekog vremena naišla je bakica na biciklu s par kila koprive, strašno smo joj se razveselili. I tako je počelo. Prvih dvadeset godina postupno smo rasli. Bili smo isključivo prerađivači ljekovita bilja i opskrbljivali tvornice čajeva, između ostalih Plivu, a kasnije i Cedevitu – prisjeća se šef Spider grupe, u čijem okrilju danas posluju Biofarma, koja se bavi uzgojem organske kamilice i drugog bilja, Đolta, specijalizirana za otkup bilja od kooperanata, Jan Spider, tvrtka za preradu ljekovita bilja, te Herbarium, zadužen za opremanje čajeva.

(lider.media)