Uskoro 5. Dani medijske pismenosti: Više od 80 posto građana nije imalo priliku učiti o medijima

Peti Dani medijske pismenosti u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja, održat će se od 2. do 8. svibnja.

 Slogan „Misli svojom glavom u medijskom labirintu“ naglašava ovogodišnje teme u fokusu – važnost obrazovanja o medijima te razvoja vještine kritičkog razmišljanja, prepoznavanja dezinformacija, razumijevanja utjecaja influencera i prikrivenog oglašavanja, algoritama koji određuju koje informacije i sadržaj će doći do nas putem društvenih mreža i utjecati na našu sliku o svijetu oko nas, ključnim temama i događajima.

Istraživanje koje je za UNICEF i Agenciju za elektroničke medije proveo Ipsos pokazalo je da je samo 20% građana imalo priliku učiti o medijima, o tome kako mediji funkcioniraju, kako nastaju medijski sadržaji te kako analizirati i kritički promišljati o medijskim sadržajima i vijestima. 37% mladih od 16 do 25 godina imalo je priliku učiti o medijima. Kako bi građani dobili priliku učiti o ovim važnim temama, u okviru Dana medijske pismenosti, u vrtićima, školama, na fakultetima, u knjižnicama, kinima i drugim ustanovama i ove će se godine održati brojna događanja. Popis svih događanja, online i uživo, dostupan je na portalu medijskapismenost.hr.

– Sve što se događa u svijetu i oko nas, kao i konstantni razvoj novih medijskih i komunikacijskih platformi i njihov utjecaj na društvo i pojedince, pokazuje da smo bili u pravu kada smo prije 5 godina pokrenuli Dane medijske pismenosti. Na taj način, zajedno s brojnim partnerima, ukazujemo na važnost medijske pismenosti, ali i ono najvažnije –  stvaramo uvjete za medijsko obrazovanje i pružamo praktične prilike građanima, posebice mladima, da steknu potrebna znanja i vještine. Biti medijski pismen nikada nije bilo važnije, jer medijska pismenost je zapravo jedini način za siguran život i djelovanje u današnjem izuzetno složenom medijsko-komunikacijskom okruženju. Stoga, mislimo svojom glavom dok se krećemo medijskim labirintom i pomoću medijske pismenosti preuzmimo kontrolu u svoje u ruke – kazao je Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije.

Važan dio Dana medijske pismenosti su i obrazovni materijali koji nastaju u suradnji sa stručnjacima. Riječ je materijalima kroz koje odgojitelji, učitelji i nastavnici mogu saznati više o temama vezanima za medijsku pismenost te održati edukativne radionice s djecom i mladima na teme kao što su prepoznavanje dezinformacija, online sigurnost, utjecaj influencera i društvenih mreža na mentalno zdravlje djece i mladih, o međusobnom poštovanju u online okruženju i brojne druge. Ove godine predstavljena su dva nova obrazovna materijala – Uvod u novinarstvo i Uvod u filmski jezik. Ukupno je na portalu medijskapismenost.hr dostupan 31 obrazovni materijal i 19 video-predavanja koji su do sada preuzeti 560.000 puta što mnogo govori o velikom interesu odgojitelja, učitelja i nastavnika za ovu važnu temu.

– Svrha Dana medijske pismenosti je raditi na osnaživanju građana kako bi bili sposobni kritičkim očima i ušima analizirati informacije iz medija te zaštiti svoje mentalno zdravlje i dobrobit od bilo kakvih potencijalno štetnih utjecaja. Kroz obrazovne materijale koji učiteljima omogućuju učenje, a potom provedbu edukativnih radionica s djecom i mladima, Dani medijske pismenosti i portal medijskapismenost.hr nude odgovor na izazove koji proizlaze iz utjecaja različitih medija na život, sigurnost i mentalno zdravlje odraslih, djece i mladih. Odgojitelji, učitelji i nastavnici svakodnevno su s djecom i mladima te prepoznaju izazove koji dolaze s upotrebom medija, osobito digitalnih kao i snažan utjecaj koji medijski sadržaji imaju na razvoj djece i mladih, stoga ne čudi što rado koriste ove obrazovne materijale u vrtićima i školama. UNICEF je tu da pruži podršku djeci i mladima – kazala je Regina M. Castillo, predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku.

(UNICEF)

PROMO

Povezane vijesti

Skip to content