Državna smotra simuliranih suđenja: slatinski srednjoškolci uspješni i kao tužitelji i kao obrana

Najiščekivaniji i najuzbudljiviji trenutak simuliranog suđenja je kad sudac pročita presudu: „Kriva je“, odnosno: „Nije kriva“. Učenici Srednje škole Marka Marulića Slatina čuli su obje presude – kada su bili obrana, optužena za pokušaj ubojstva oslobođena je krivnje, a kada su bili optužba, izborili su osuđujuću presudu.

U prostorijama Općinskog suda u Novom Zagrebu u subotu, 10. ožujka 2018. godine, održala se 11. Državna smotra simuliranih suđenja iz područja Građanskog odgoja i obrazovanja na kojoj je sudjelovalo 24 ekipe iz Belog Manastira, Bjelovara Blata, Buzeta, Đurđevca, Gline, Koprivnice, Maruševca, Orahovice, Osijeka, Rijeke, Splita, Šibenika, Trogira, Varaždina i Zagreba te učenici Srednje škole Marka Marulića Slatina. Pod vodstvom profesora Zorislava Jelenčića za slatinski tim je nastupilo sedmero učenika: Ana Brezec, Gordana Borotić, Jurica Ljubas, Larisa Gerenčir, Matej Đurasek, Mateja Peršić i Petra Prebeg. Pripreme za suđenje trajale su tri mjeseca, a pravnim savjetima pomogao je školski tajnik Igor Validžić.

Nazočne učenike i mentore pozdravili su Ivana Mašić, predsjednica Općinskog suda u Novom Zagrebu, Marin Mrčela, sudac Vrhovnog suda Republike Hrvatske te savjetnici za Građanski odgoj i obrazovanje Nevenka Lončarić-Jelačić i Tomislav Ogrinšak. Simulirana suđenja dio su učenja i stjecanja kompetencija iz područja međupredmetne teme Građanski odgoj i obrazovanje – na unaprijed zadanom predmetu kaznene parnice „Županijsko državno odvjetništvo u Zagrebu protiv Andreje Rogan – Kaznena parnica u kojoj očajnički pokušaj nastavka burne ljubavne veze završava pokušajem ubojstva učenici se uče ulogama državnog odvjetnika, optuženika, oštećenika, svjedoka, odvjetnika i vještaka, redoslijedu izvođenja dokaza, ispitivanju i protuispitivanju. Tijekom simuliranih suđenja učenici usvajaju vještine argumentiranja, dokazivanja, logičkog zaključivanja, uočavanja važnih činjenica, nepristranog pristupa i javnog nastupa. Posebna važnost je u tome da učenici imaju priliku upoznati način rada i svrhu sudbenog sustava, čime se podiže svijest o važnosti uloge sudstva i vladavine prava u demokratskom društvu.

Na simuliranom suđenju suočavaju se ekipe iz različitih škola, a presudu donosi pravi sudac.


(wwww.icv.hr, zj)