PROCJENA EMOCIONALNIH SPOSOBNOSTI Na važnoj edukaciji polaznici iz čak tri županije

Danas (četvrtak) je u prostorijama Centra za socijalnu skrb Virovitica održana edukacija o procjeni emocionalnih sposobnosti. Upitnik emocionalne kompetentnosti UEK-45 i ERiK su psihologijski instrumenti kojima se dobivaju informacije o strukturi različitih emocionalnih sposobnosti kod djece i odraslih.

Tim upitnicima se ispituje emocionalna kompetentnost odnosno sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija, sposobnost izražavanja i imenovanja emocija i sposobnost upravljanja emocijama. Edukaciju su vodili prof.dr.sc. Vladimir Takšić, koji je ujedno i autor spomenutog upitnika te doc.dr.sc. Dario Vučenović.

-Na edukacije idemo po svim gradovima u Hrvatskoj. Pomoću njih upućujemo naše kolege kako primjenjivati taj upitnik, kako se on boduje, što znače određeni rezultati koji su dobili te kako to primijeniti u praksi. Odnosno, kako ljudima koji imaju nerazvijene emocionalne sposobnosti pomoći podići i razviti te sposobnosti. Emocionalne kompetentnosti dobro je razvijati od ranog djetinjstva kroz likovno izražavanje. Ono što je bitno je to da se ova radionica primjenjuje u Europi i Sjedinjenim Američkim Državama kao redovni program u školskoj nastavi, a koji kod nas, nažalost još nije u školama. Nadamo se da će se i kod nas nešto početi mijenjati s tim ciljem – rekao je doc.dr.sc. Dario Vučenović.

Upitnik se primjenjuje diljem svijeta, preveden je na više od 30 jezika. Profesor i autor upitnika Vladimir Takšić stvarao ga je i usavršavao deset godina.

-Mi smo taj upitnik razvijali dosta dugo i on je instrument kojeg mogu koristiti različite struke u dolaženju do podataka u svojim klijentima, o osobama s kojima rade, a kojima je zapravo potrebna neka pomoć prebroditi nekakve životne probleme, kao posljedicu toga što nemaju dovoljno razvijene osobine emocionalne kompetentnosti. Tada često dolazi do nerazumijevanja emocionalnih poruka. Česti primjer je da nečiji izraz iznenađenja, druga strana zna interpretirati kao agresivnu reakciju, čime odmah počnu nesporazumi. Isti je problem i na osobnom planu – osobe često upadaju u depresije i anksioznosti jer ne mogu dovoljno dobro razumjeti i regulirati i upravljati svojim emocijama – rekao je prof.dr.sc. Vladimir Takšić.

Na edukaciji su sudjelovali psiholozi, pedagozi, soc. pedagozi, socijalni radnici, edukacijski rehabilitatori iz tri županije: Koprivničko-križevačke, Bjelovarsko-bilogorske i Virovitičko-podravske. (www.icv.hr, ip)