TVRTKA FRUCTUS IZ ORAHOVICE Zbog vrhunskih voćnih vina i likera traže ih po cijeloj Hrvatskoj

Tvrtka Fructus iz Orahovice već je duži niz godina jedan od najpoznatijih malih proizvođača voćnih likera i vina u Hrvatskoj. Danas se može pohvaliti i titulom najzastupljenijeg malog proizvođača alkoholnih pića u Hrvatskoj, koji proizvodi voćna vina i likere.

Odličan poslovni uspjeh vlasnika tvrtke Krešimira Kostelca još je veći i značajniji, kada uzmemo u obzir činjenicu kako je u ovaj posao krenuo iz „čiste nule“.

Kao bivši prvoligaški košarkaš, u proizvodnju je ušao bez velikog kapitala, ali sa srcem i puno entuzijazma. Trajnim ulaganjem u svoje znanje te napornim i predanim radom ovaj magistar agronomije došao je do vrha. U proizvodnji Fructusa, pokrenuo je dva brenda koji prate potražnju kupaca i zahtjevnost tržišta.

SVAKE GODINE NOVI PROIZVOD

– Svake godine trudimo se „izbaciti” nešto novo, isključivo prema potražnji naših kupaca i potrošača. Tako smo od prošle godine krenuli s proizvodnjom likera od suhe smokve i naranče, a riječ je o najcjenjenijoj smokvi iz dubrovačkog kraja. Isto tako, počeli smo proizvoditi liker od aronije koji je popularan na svakom tržištu. Najnoviji je plan, vezan za iduću godinu, krenuti s proizvodnjom likera od lavande i kadulje – kaže Krešimir Kostelac, ponosni vlasnik uspješne tvrtke Fructus, koja se na tržištu već proslavila i svojim drugim likerima. Moto tvrtke je domaće, izvorno i kvalitetno, ističe K. Kostelac, s naglaskom da je svaki proizvod u potpunosti prirodan, da u proizvodnji nema mjesta umjetnim bojama, aromama, sladilima ni pojačivačima okusa. Kupina, med, jagoda, aronija, jabuka – prirodna namirnica završi kao prirodno vino ili liker na polici.

Proizvodnju danas mogu podijeliti na dva poznata brenda.
– To su Incanto (voćna vina od višnje, kupine, jabuke i voćni likeri) i Royal Luxury. Radi se o proizvodima iste kvalitete, no razlika je u dizajnu etiketa i izgledu boce, jer se plasiraju na različita tržišta. Brand Incanto distribuiramo preko našeg partnera u sve velike i vodeće trgovačke centre po cijeloj Hrvatskoj te u ugostiteljstvo. Luksuzni brand Royal Luxury nastao je prošle godine iz razloga plasmana proizvoda u specijalizirane maloprodaje, uglavnom vezane za turističku ponudu diljem obale, što znači wine shopovi i suvenirnice na Jadranu – objašnjava K. Kostelac.

ATRAKTIVNA AMBALAŽA

Budući da je riječ o maloprodaji koja uključuje vrhunske domaće proizvode, Fructus je svoje mjesto ondje izborio i zahvaljujući atraktivnoj, vizualno uočljivoj i prepoznatljivoj ambalaži, na koju su ponosni.

– Trenutno smo prisutni na preko 200 maloprodajnih mjesta po cijeloj Hrvatskoj. Usto, možemo reći kako su naša voćna vina i likeri prepoznati u eminentnim restoranima i kafićima po cijeloj državi – kaže K. Kostelac. Treći dio proizvodnog asortimana Fructusa, nakon voćnih vina i likera su party likeri za koje su stvorili poseban dizajn etikete i boce, dizajn kako i sami ime kaže, za partije, kafiće i promociju.

– U bliskoj budućnosti još veći naglasak stavit ćemo na pakiranju. Zato smo investirali u stroj za lasersko rezanje i graviranje, čime ćemo svojim proizvodima dati dodatnu vrijednost, a vezanu za ponudu suvenirskih pakiranja. Investiciju za taj stroj aplicirali smo i na gospodarski projekt Grada Orahovice i još čekam odgovor hoćemo li za njega dobiti potporu – kaže K. Kostelac.

Tvrtka s ponosom ističe suradnju na projektu „Mađarsko-hrvatske vinske priče II“, koji se provodi na području grada Orahovice i Virovitičko-podravske županije te grada Villanyja u Mađarskoj. Projekt se provodi unutar Interreg V-A programa Mađarsko – hrvatske suradnje za razdoblje 2014. – 2020. godine. Nositelj projekta je Grad Orahovica, a projektni partneri su Grad Villany iz Mađarske i Turistička zajednica Virovitičko-podravske županije.

Vrijednost projekta je 976.096,50 eura, a ciljevi projekta su očuvanje kulturne i prirodne kulturne baštine, razvoj infrastrukture za vinski turizam i stvaranje uvjeta za povezivanje s drugima sadržajima i atrakcijama s obiju strana granice te stvaranje novih sadržaja u promociji turizma i enološke ponude. – Sudjelovali smo u tom velikom projektu, u susretu s vinarima iz Mađarske, ali isključivo putem poziva Turističke zajednice Virovitičko-podravske županije – kaže K. Kostelac. Ističe da unatoč činjenici da su po broju maloprodajnih mjesta na kojima se njihovi proizvodi, likeri i voćna vina nalaze, vodeći u Hrvatskoj, njihovu vrijednost za gospodarstvo nisu prepoznali upravo „kod kuće“, u Orahovici, gdje rade i gdje se bore za tržište i kupce te da se nadaju kako će se u budućnosti ta činjenica ipak promijeniti.

SAVJET ZA MLADE KOJI SU SPREMNI ODUSTATI
Ništa ne dolazi preko noći, kad pobijedite birokraciju, dolazi i uspjeh

Krešimir Kostelac, koji je unosan posao pokrenuo iz gotovo ničega, istinski je primjer budućim proizvođačima, da se u Hrvatskoj može uspjeti i to na zavidnoj razini.
-Mnogi danas bježe trbuhom za kruhom, no ja smatram da svi koji stvarno žele raditi, mogu uspjeti i u Hrvatskoj. Možda je malo teže uz sve birokratske probleme i siromašnije tržište, ali kvalitetu života u našem mirnom, ruralnom okruženju ne mogu zamijeniti „obećane“, zapadne zemlje. Ništa ne dolazi preko noći, već se naprijed može samo uz ogroman trud, rad, volju i dobru organizaciju poslovanja. Mladi ne trebaju brzo odustajati, može se polako, ali hrabro i odlučno poslovati – iz iskustva kaže Krešimir Kostelac.